Yli 24.000 euron vahinko – 17.5.2019 lähtien

17.5.2019 olimme siinä määrin sairaana, että muutimme Asunto Oy Hannenkodista pois ja jätimme huoneiston tyhjilleen, tyhjillään olosta aiheutui tuo otsikon vahinko.

Syy tyhjäksi jättämiseen oli:

  • osakkeiden myynti oli mahdotonta (kolme välittäjää yritti) kerrottaessa totuus eli epäilevänsä mikrobivauriota
  • vuokraaminen oli mielestäni eettisesti väärin kertomatta epäilyä ja varsinkin kun itse olimme saaneet vakavia terveyshaittoja

Todellisuudessa olin jo liian sairas tajutakseni eds muuttaa pois, tässä kuvaan astui ystävä, joka kävi puhelinkeskustelun jälkeen (olin ilmeisen sekava puhelussa?) kyläilemässä ja käski välittömästi muuttaa huoneistosta pois… niin heti teimmekin – onneksi.

Kahdessa viikossa oireet hävisivät muualla asuttaessa, yhden nivelen reumaoireita lukuunottamatta, 2020 ei reumaoireitakaan ole ollut…

Oppina kaikille: Muuttakaa heti pois, kun tulee pienikin oire, joka viittaa mikrobivaurioon. Muuttakaa, jos epäilette mikrobivaurioita. Jo muutaman tunnin oleskelu mikrobivaurioisessa tilassa aiheuttaa pysyviä kudosvaurioita. Laki on myös yksiselitteinen, mikrobivaurioisissa tiloissa ei saa oleskella. (ts. tiloissa, joissa voi altistua mikrobien haitoille, ei saa lain mukaan oleskella).